"Czytam sobie"
HarperCollins Polska przykłada ogromną wagę do promocji czytelnictwa wśród dzieci i tym samym wychowania nowych pokoleń młodych czytelników. Pandemia COVID-19 spowodowała ogromny wzrost spędzania czasu przez dzieci przed ekranami – czy to komputera, smartfona, czy telewizora. Na to nakładają się dane Biblioteki Narodowej, które mówią, że w ostatnim roku 61% Polaków nie przeczytało żadnej książki.
Do rąk dzieci i nauczycieli w całej Polsce trafiło nieodpłatnie 70 000 książek z bestsellerowej serii „Czytam sobie” w ramach akcji edukacyjnej „Czytam sobie. Pierwsza klasa!”.
Wśród wybranych szkół znalazła się także Szkoła Podstawowa nr 55, gdzie uczniowie klasy 1B wraz z wychowawcą przystąpili do wyzwania czytelniczego.
Dzieci były zachwycone otrzymanymi książeczkami i rozmaitymi gadżetami uprzyjemniającymi naukę czytania. Wymiana książek trwa, a czytelnictwo odgrywa w klasie bardzo ważną rolę. W drugim semestrze rozpoczęliśmy cykl lekcji prowadzonych przez uczniów właśnie na podstawie otrzymanych lektur. Już nie możemy doczekać się kolejnych!